Uredan dom i svaki predmet na svom mestu su san svake domaćice. Realnost je da domovi nisu slike, da se u njima odvija veseo, bučan i pravi život i da je potrebno uskladiti naše potrebe sa mogućnostima prostora.
Brojni su načini da povećamo funkcionalnost i korisnost nameštaja i prostorija. Stvari koje najčešće koristimo po pravilu su glavni izvor nereda. Zato moramo da napravimo plan organizacije i prilagodimo ga svakodnevnom životu i potrebama porodice.
Zato sa vama delimo savete kako da organizujete 7 grupa kućnih potrepština koje imaju najveći potencijal da izgledaju neuredno.
Savetujemo da pre spremanja i organizacije garderobera operete i opeglate veš. Tako ćete imati potpuni pregled stvari koje posedujete i optimalnije ćete izvršiti raspodelu mesta za odlaganje.
Ukoliko imate mogućnost, napravite sezonsku podelu garderobe, pa tokom leta, zimske stvari spakujte u vakuum kese i uskladištite ispod kreveta, ili na više i teže dostupne police (i obrnuto).
U zavisnosti od mesta u garderoberu koje vam je dostupno, raspodelite odeću. Grupišite ih po vrsti garderobe – majice, pantalone, suknje, košulje i za svaku grupu odredite prostor.
Sa malo novca možete da nabavite praktične kukice, korpe, kutije, praktične vešalice i razdeljivače fioka i pomoću njih povećate funkcionalnost svih ormara. Za duboke police praktično je koristiti korpe i kutije u koje možete rasporediti garderobu i po potrebi izvlačiti radi lakše preglednosti.
Duge suknje i haljine možete zakačiti na dve vešalice i na ovaj način smanjiti dužinu prostora koji zauzimaju, a da pri tom ne gužvate tkaninu.
U šupljine kreveta postavite kutije odgovarajućih dimenzija koje lako možete izvlačiti. Najpraktičnije je da u njih složite posteljinu.
Ukoliko ste ograničeni prostorom redovno selektirajte garderobu i ono što ne koristite prodajte ili donirajte i tako bolje iskoristite komade odeće koji su vam potrebni i udobni.
Cipele koje svakodnevno koristite, smestite u cipelarnike, ili spratne klupice za cipele, a za ostale odredite deo u kući u kojem bi mogli da ih uskladištite. Uložite malo novca u nabavku specijalnih kutija za cipele, ili prilagodite i izmenite originalne u kojima stižu pri kupovini.
Danas je organizacija obuće olakšana postojanjem ovih specijalnih kutija. Možemo ih poslagati jedne na druge, na njima obeležiti koje cipele se u njima nalaze, i zahvaljujući praktičnom otvaranju kutija mogu nam biti lako dostupne.
Iako se količina papirologije smanjuje i sve više računa i dokumentacije imamo dostupne preko računara, papiri, garancije, računi i razni drugi spisi često predstavljaju izazov za organizaciju.
Takođe, najbolje bi bilo da odredimo mesto koje će biti rezervisano samo za papire. Nabavite za vas najpraktičnije fascikle ili registratore, pa odvojite jedan dan da prelistate vašu dokumentaciju. Sve što vam je bitno sačuvajte i pomoću fascikli i providnih folija organizujte. Na vrhu možete nalepiti ili priheftati oznake o vrsti dokumenata.
Nabavite i manje pvc fascikle i u njima organizujte medicinsku dokumentaciju.
Na ovaj način imaćete bolji pregled dokumentacije i sve će se nalaziti na jednom mestu.
Hemikalije i sredstva za čišćenje još jedna su problematična grupa predmeta koja mogu da naprave nered.
Često se dešava da imamo i više preparata nego što nam je potrebno, zato je bitno da ih s vremena na vreme razvrstamo i koristimo prvo one koje imamo pa tek onda nabavljamo nova sredstva.
Ključno je da odredite mesto ili više njih na kojem ćete ih čuvati. Donje police ili zavučenija mesta u kupatilu, ostavi ili terasi bi bili najidealniji.
Takođe i za njihovo čuvanje možete koristiti kutije i time olakšati izvlačenje i pronalazak. Birajte dovoljno velike kutije i one visokih ivica tako da vizuelno smanjite nered koji bi različite boje i oblici sredstava za čišćenje stvorili.
Metlice, krpe, džogeri, kabasti lavori, kante i usisivači još jedna su tačka spoticanja u organizaciji doma. Svi ovi predmeti i uređaji su nam neophodni, ali predstavljaju i organizacioni i estetski izazov za prostor.
Krpe držite u kutijama. Možete koristiti i ukrasne korpe i na taj način držati ih na vidljivom mestu na dohvat ruke.
Za čuvanje i skladištenje namirnica koje se često koriste u kuhinji predlog je da se premeste iz originalnih pakovanja u tegle ili posude koje su sličnog dizajna. Na taj način police će izgledati urednije i preglednije. Najbolje da budu prozirne i da se mogu slagati jedna na drugu. Za pojedine supstance možete da koristite obeleživače (flomastere za staklo ili nalepnice) da biste lakše znali šta je u njima. Obeležite i datum otvaranja i rok upotrebe.
Kao i za ostale pomenute grupe proizvoda i ovde je bitno grupisati ih i na taj način organizovati.
Ulja i ostale materije koje se pakuju u flaše i često se koriste, smestite na tacne kako ne bi ostavljali trag i prljali radne površine ili elemente.
Nabavite jednu kutiju za kablove i punjače. Samostalno napravite pregrade od kartona i umetnite ih u njih. Spakujte kablove u zasebne kompartmane i na taj način ćete smanjiti mogućnost njihovog upetljavanja.