U stara dobra vremena, pre izbijanja pandemije izazvane korona virusom, mnogi su sanjali i priželjkivali da posao obavljaju od kuće. Oni koji su imali tu sreću, bili su u manjini. Zbog pomenutog događaja, situacija se izmenila i rad od kuće je postala realnost za veliki broj ljudi. Ova promena donela je sa sobom sve prednosti, ali i nove probleme.
Suočili smo se sa teškoćama u organizaciji vremena, neudobnim uslovima za obavljanje radnih aktivnosti i osećajem usamljenosti.
Uz malo truda i pažnje ove poteškoće mogu biti savladane dobrim planiranjem vremena i prilagođavanjem poslovnih i porodičnih obaveza. Bitno je napraviti balans između rada i odmora i ostaviti prostora za hobije i druženja. Zato delimo sa vama 5 saveta kako da rad od kuće bude efikasniji i udobniji.
Ukoliko sami planirate svoje vreme i nemate krajnje rokove do kada morate da završite posao, česta je pojava da se posao odugovlači, rešavaju usputne kućne obaveze i da nekad i ceo dan radimo i pokušavamo da završimo poslovne zadatke.
U planiranje vremena ukalkulišite i pauze kao obavezan i sastavni deo poslovnog dana.
Bitno je napomenuti i da bi trebali da postavite sebi granice do koje morate da završite sa poslom. Često rad od kuće zna da se razvuče na ceo dan, to dovodi do nervoze, umora, psihički utiče na nas, ali i dovodi do povećanja grešaka. Organizujte svoju satnicu i nakon određenog vremena isključite poslovne telefone i posvetite se sebi i porodičnom životu.
Nakon obavljanja dela poslovnih obaveza dozvolite sebi kratke pauze. Napustite radni kutak, izađite na svež vazduh, protegnite mišiće ili porazgovarajte sa ukućanima. Popijte kafu i zasladite se Baninijevim Domaćica čajnim keksićima. Ključno je da na momenat zaboravite na poslovne obaveze i predahnete.
Zato bi trebalo da pravimo kraće pauze i povratimo snagu i fokus. Tako će rad biti efikasniji i imaćemo veću motivaciju da brže završimo poslove.
Pripremite se za posao dan ranije. Spremite hranu i sve što možete odradite pre početka radnog vremena. Tako ćete obezbediti kvalitetan obrok, uz racionalan utrošak vremena.
Razgovarajte sa ukućanima i postavite pravila tako da u toku dana izdvojite vreme za njih, ali i imate dovoljno prostora za obavljanje radnih obaveza.
Radni kutak uredite tako da vama bude udobno. Dajte prednost praktičnim i udobnim radnim stolicama. Postarajte se da radni sto bude odgovarajuće visine i veličine, i vama prilagođen.
Izbegavajte da posao obavljate u pidžamama. Obucite udobnu, ali regularnu garderobu. Stavite omiljeni parfem ili ruž i na taj način stvorite utisak radne atmosfere.
Kao najveći problem rada od kuće pominje se nedostatak interakcije sa kolegama i ljudima. Iz dana u dan sve više se udaljavamo i odvikavamo od druženja i socijalnih kontakta, što izaziva osećaj usamljenosti i otuđenosti, a socijalni kontakti tokom kojih razmenjujemo znanja i ideje od ključne su važnosti za učenje, prevazilaženje problema i pronalaženje novih rešenja.
Zato, napravite raspored u kome ćete naći vreme za druženje sa porodicom, prijateljima i kolegama. Šetnja ili prijatna i dobro osmišljenja zajednička aktivnost napuniće vaše baterije i dati vetar u leđa za dalji rad.